• مقالات
  • 1401/10/03
  • ارسال شده توسط مدیر سایت
  • 328 بازدید
  • پیامک اعتبار سنجی otp

    این روزها پنل پیامک به یک ابزار عالی برای بازاریابی، تبلیغات و ارائه خدمات با قابلیت‌های بسیار خوب بدل شده است. یکی از این قابلیت‌های کاربردی که در سیستم ارسال اس ام اس وجود دارد، قابلیت ارسال پیامک اعتبار سنجی یا همان OTP است. مخفف OTP به عبارت One Time Password اشاره می‌کند که به معنای کد یک بار مصرف است. در دنیایی پر از تقلب و حیله‌گری به ویژه در ارتباطات تجاری مجازی آیا خوب نیست راهی وجود داشته باشد که شخص/ارگان/کسب و کار از این‌که با فردی واقعی مطابق با آن‌چه عنوان می‌کند، مطمئن شود؟!

    هر چه زندگی بیش‌تر با فضای مجازی، ارتباط آنلاین و از راه دور گره بخورد نیاز به وجود راه‌حل‌های احراز هویت در جهت حفاظت از داده‌ها بیش‌تر می‌گردد. ارسال پیامک اعتبار سنجی OTP یکی از این راه‌حل‌های موثر است که محافظت از داده‌ها تنها یکی از موارد استفاده از آن است. این وب سرویس مقرون به صرفه بوده و با خرید پنل اس ام اس در کنار چندین قابلیت دیگر می‌توان از آن برای مواردی که نیاز است استفاده کرد.

    پیامک اعتبار سنجی OTP
    پیامک اعتبار سنجی OTP

    اگر که به دنبال اطلاعات درست درباره این قابلیت پرکاربرد در دنیای امروز هستید، با شاهوار پیام همراه باشید.

    پیامک اعتبار سنجی OTP قابلیتی در پنل پیامک

    پیامک اعتبار سنجی OTP پیامی است حاوی یک رمز عبور که تنها یک بار و در یک بازه زمانی مشخص می‌توان از آن استفاده کرد. در واقع پس از استفاده یا اتمام زمان تعیین شده که از چند دقیقه تا چند ساعت قابل تغییر و تنظیم است، اعتبار پیام ساقط می‌گردد. این پیام عموما برای ورود ایمن به یک سایت، اپلیکیشن، تأیید تراکنش و پرداخت‌ها استفاده می‌شود. همچنین برای بازاریابی و جذب مخاطب با تایید شماره همراه او، برای دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی و تخفیف‌های احتمالی این وب سرویس به کار گرفته می‌شود.

    مزایا و معایب وب سرویس اعتبار سنجی OTP

    استفاده از وب سرویس ارسال پیامک یک بار مصرف و اعتبار سنجی OTP به عنوان یکی از قابلیت‌های پنل پیامک مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

    مزایا استفاده از وب سرویس OTP

    مهم‌ترین مزیت گفته شده برای این وب سرویس امنیت است. از آن‌جا که رمز یک بار مصرف همواره و برای هر ورود تغییر می‌کند، ریسک به خطر افتادن حساب‌های کاربری را کاهش می‌دهد.

    تولید تصادفی رمزها از دیگر مزیت‌های این وب سرویس به ویژه برای حساب‌های مالی است. با استفاده از این سرویس امکان حدس زدن اعداد و کاراکترها عملا ناممکن است.

    مزیت دیگر به کار گیری OTP به جهت یک بار مصرف بودن و تصادفی بودن آن مخاطب نیازی نیست آن را حفظ کند.

    پنل پیامک و سرویس اعتبار سنجی OTP
    پنل پیامک و سرویس اعتبار سنجی OTP

    معایب استفاده از وب سرویس OTP

    عیب اصلی این وب سرویس این است که بعضی کاربران آن را امری اضافه می‌دانند. در حقیقت افرادی که کم‌تر با تکنولوژی در ارتباط هستند آن را موضوعی گیج‌کننده و غیر ضروری می‌بینند تا زمانی‌که از مزایای آن صحبت شود. علاوه بر این گاهی ممکن است به سبب اختلالات کد اعتبار سنجی دیر به دست کاربر برسد و یا به طور کلی ساعاتی وب سرویس از دسترس خارج شود که همین موضوع اذیت کننده و کند کننده کار خواهد بود.

    موارد استفاده از وب سرویس ارسال پیامک اعتبار سنجی OTP

    موارد استفاده از وب سرویس ارسال اس ام اس OTP بیش‌ از هر زمان دیگری بیش‌تر شده است چرا که کسب و کارها و ارگان‌های خصوصی و دولتی مختلف به اهمیت وجود سامانه پنل اس ام اس و وب سرویس OTP برای ارتباط با کاربران و پشتیبانی پی برده‌اند.

    وب سرویس OTP که در سامانه پیامک شاهوار پیام جزو قابلیت‌ها به شمار می‌رود، برای ثبت‌نام یا عضو شدن در سایت‌ها، اعتبار سنجی مخاطب (اطمینان از این‌که شماره درست وارد شده)، احراز هویت دستگاه، برای جمع‌آوری شماره مخاطبان و به کارگیری آن‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی، بازیابی رمز عبور، بالا بردن ایمنی در تراکنش‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    در ادامه لیستی از کسب و کارها و ارائه کننده‌های خدماتی که از سرویس اعتبار سنجی استفاده می‌کنند آورده شده است.

    • ارائه کنندگان خدمات مالی و بانکداری دیجیتال
    • ارائه کنندگان خدمات آی تی
    • ارائه دهندگان بیمه
    • تجارت الکترونیک
    • ارائه دهندگان خدمات دولتی

    نحوه فعال سازی و ارسال پیامک OTP به کمک پنل پیامک

    برای ارسال پیامک OTP به کمک پنل پیامک لازم است به کار گیری یکی از شیوه‌های زیر توصیه می‌شود:

    • ارسال پیامک او پی تی به کمک وب سرویس

    در این شیوه با متصل کردن سایت یا نرم افزار به وب سرویس ارسال پیامک، متدهای ارسال اس ام اس در پلتفرم مورد نظر قرار داده می‌شود تا هر زمان نیاز باشد از آن برای ارسال پیامک اعتبار سنجی یا هر نوع اس ام اس دیگر استفاده شود.

    • ارسال پیامک از مسیر آدرس اینترنتی

    در این روش که به دلیل عدم نیاز به برنامه نویسی به عنوان یک روش ساده از آن یاد می‌شود؛ برای ارسال پیام از پنل پیامک، متن از طریق وب سایت مبداء تولید شده و به سرور ارائه دهنده پنل پیامک یعنی شاهوار پیام ارسال می‌شود و پس از تایید توسط ناظر به مقصد ارسال می‌شود. البته این روزها ارسال پیامک OTP از طریق الگو به عنوان یک روش جدید و جایگزین توصیه می‌شود چرا که نیازی به ناظر برای تایید ندارد و در 24 ساعت شبانه روز و در چند ثانیه برای کاربر ارسال می‌گردد.

    • ارسال کد اعتبار سنجی از طریق پلاگین

    این روزها اکثر کسب و کارها به دنبال ایجاد سایت برای فروش و ارائه خدمات مجازی هستند چرا که خرید اینترنتی بین مردم متداول شده است. این امر سبب شده تا آن‌ها در کنار تلاش برای ارائه هر چه بهتر خدمات در رقبات با دیگران، برای جلب اعتماد افراد امنیت سایت را بالا ببرند. از بهترین اقداماتی که در این راستا می‌توانند انجام دهند قرار دادن سیستم ارسال اس ام اس اعتبار سنجی بر سایت و فعال کردن آن است. این کار با قرار دادن افزونه‌هایی همچون دیجیتس بر روی سایت پیاده سازی شده با سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس، ووکامرس و جوملا امکان پذیر خواهد بود.

    پیامک اعتبار سنجی
    پیامک اعتبار سنجی

     

    سوالات متداول

    در ارسال پیام اعتبار سنجی، محدودیت یکسانی وجود ندارد و افراد و ارگان‌ها خود می‌توانند تعداد تکرار آن را تنظیم نمایند.

    بله؛ کارشناسان مجموعه هر گونه سوالی که در این‌باره دارید را به طور کامل پاسخ خواهند داد.

    بله؛ به سبب آن‌که کد اعتبارسنجی از طریق سامانه پنل اس ام اس ارسال می‌شود، در اپلیکیشن‌های آفلاین هم می‌شود از آن استفاده کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *