• مقالات
  • 1401/12/01
  • ارسال شده توسط مدیر سایت
  • 171 بازدید
  • بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

    بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی؛ بازه‌های زمانی طلایی که نباید از دست بدهید

    ارسال پیامک تبلیغاتی در قالب کمپین‌های مختلف، نیازمند رعایت یک سری اصول و قواعد است که موفقیت کمپین به تک‌تک آن‌ها بستگی خواهد داشت. رعایت بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی و همین طور دیگر موارد چون انتخاب صحیح متن، لحن و …؛ همگی در مجموعه موفقیت یا شکست این تکنیک تبلیغاتی را رقم می‌زنند. چنانچه با ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی آشنا نیستید، خواندن مقاله ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی – آن‌چه که باید بدانید! را به شما پیشنهاد می کنیم. 
    در این مطلب قصد داریم که به طور خاص به زمان مناسب برای ارسال اس‌ام‌اس انبوه تبلیغاتی اشاره کنیم. در نظر داشته باشید که عدم رعایت این زمان و ساعت مناسب، کاملا به شکست ماجرا، منتهی می‌شود. در حقیقت کافی است که در زمان اشتباه صدای اعلان پیامک گوشی تلفن همراه مخاطبان شما در بازار هدف به صدا دربیاید. به این شکل نه تنها نتیجه لازم را دریافت نکرده، بلکه برضد برند خود، اقدام کرده‌اید.

    بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه وقت است؟

    پیش از هر چیزی باید یک نکته مهم را در نظر داشته باشید: این که چه زمانی برای ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی مناسب است، تا حدودی به نوع محتوای پیام شما نیز بستگی دارد. همچنین قابلیت ارسال زمان دار در پنل پیامک،  در این مورد به شما کمک شایانی خواهد کرد. در حقیقت ما با دو مرحله مواجه هستیم:
    1. باز کردن پیام توسط کاربر
    2. علاقه‌مند شدن نسبت به محتوای آن
    در گام اول باید زمان ارسال به نحوی باشد که به طور کلی پیامک دریافتی از سوی کاربر باز شود. به این ترتیب اگر ساعت بدی از شبانه‌روز را انتخاب کنید، شانس باز شدن پیام را از دست خواهید داد.
    در گام دوم، بسته به محتوای پیام شما، روز مناسبی از هفته را باید انتخاب کرده باشید. به طور مثال اگر این یک پیام تبلیغاتی برای تخفیف شهربازی، رستوران و مانند آن‌ها است، چهارشنبه یا پنج شنبه بهترین زمان برای ارسال آن خواهد بود. 

    زمان مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی

    با این حساب بگذارید وارد یک دسته‌بندی شویم. در این دسته‌بندی کسب و کارها را در دو نیمه روز فعال می‌بینیم. بدیهی است کسب و کارهایی که در هر دو نیمه فعال هستند، امکان ارسال پیامک در هر دو شکل را دارند.

    بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی برای کسب و کارهای نیمه اول روز

    در این صورت بهتر است که پیامک تبلیغاتی مد نظر خود را در فاصله ساعت 9:00 صبح تا 11:00 ارسال کنید. اگر مخاطبان شما کارمندان هستند، فاصله زمانی 08:00 تا 10:00 صبح نیز مناسب خواهد بود. زیرا در این زمان کارمندان در مسیر رسیدن به محل کار خود هستند یا تازه به محل کار رسیده و علاقه بیشتری برای چک کردن گوشی موبایل و پیامک‌های دریافتی دارند.

    بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی برای کسب و کارهای نیمه دوم روز

    برای آن دسته از کسب و کارهایی که در نیمه دوم روز فعالیت بیشتری دارند، زمان مناسب ارسال اس‌ام‌اس انبوه، چیزی بین ساعت 17:00 تا 20:00 است. در این زمان افراد معمولا، رفته‌رفته از فعالیت روزانه خود فاصله گرفته و حوصله و زمان بیشتری برای پرداختن به پیامک‌های دریافتی دارند.

    بهترین زمان ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی انبوه در روزهای تعطیل

    اگر کمپین شما به شکلی است که باید ارسال اس‌ام‌اس انبوه را به روزهای تعطیل موکول کنید، ساعت طلایی در فاصله 10:00 صبح تا 12:00 ظهر خواهد بود. دقت داشته باشید که عموم مردم در روزهای تعطیل ساعت خواب طولانی‌تری دارند و به هیچ وجه از بیدار شدن با یک صدای مزاحم خوشحال نخواهند شد. همین‌طور می‌توانید زمان ارسال را به جای وعده صبح، به فاصله زمانی 16:00 عصر تا 20:00 شب در روزهای تعطیل موکول کنید.
    نکته: در صورتی که مخاطبان شما بانوان خانه‌دار هستند، بهتر است فاصله زمانی 10:00 صبح تا 12:00 یا 14:00 تا 16:00 را برای ارسال پیامک انتخاب کنید. به این شکل شانس این که بانوی خانه‌دار، فارغ از رسیدگی به اعضای خانواده بوده و زمانی برای چک کردن گوشی موبایل خود داشته باشد، بیشتر خواهد بود.

    بهترین ساعات ارسال پیامک تبلیغاتی

    بداقبالی عجیب شنبه

    اگر چه برای برخی از کسب و کارها، به طور مثال پیک‌های موتوری، خودرویی و …؛ بازاریابی در روز شنبه، مناسب به نظر می‎رسد، اما معمولا آمار از بداقبالی روز شنبه برای ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی خبر می‌دهند. به نظر می‌رسد که شرایط روانی جامعه در روز اول هفته، آن قدرها پذیرای دریافت تبلیغات نیست و معمولا بازخورد خوبی در این روز هفته، به ویژه ساعت صبحگاهی، دریافت نمی‌شود. با این حساب توصیه می‌کنیم که اگر شنبه انتخاب شما است، زمان را به وعده بعدازظهر موکول کنید.

    اهمیت انتخاب بهترین زمان ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی

    قطعا شما اهداف خاصی از ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی دارید و برنامه‌ریزی کرده‌اید که تک‌تک مخاطبان، پس از دریافت پیامک، آن را باز کرده و محتوایش را مطالعه کنند. از این روی در صورتی که هر عاملی باعث شود که یا پیامک به کلی باز نشده یا بدون مطالعه بسته و پاک شود؛ این هدف را تخریب خواهد کرد.
    از این روی انتخاب زمان صحیح برای ارسال پیامک تبلیغاتی، یک فاکتور بسیار مهم است که باید حتما آن را در نظر بگیرید. این زمان طلایی، شانس باز شدن پیامک و مطالعه محتوای آن را به شدت افزایش می‌دهد. برعکس ارسال پیامک در خارج از این زمان، شانس شما را به اندازه قابل توجهی کاهش داده و حتی در صورت باز شدن پیامک توسط کاربر، یک نوع ضدبرندسازی شکل می‌گیرد.
    به طور مثال تصور کنید که پیامک تبلیغاتی شما در زمانی که احتمالا کاربر برای خوابیدن آماده می‌شود، برای او ارسال شود. در این صورت چه بازخوردی پیش‌بینی می‌کنید؟ همان طور که انتظار می‌رود کاربر پیامک را نادیده گرفته یا احساس به شدت منفی نسبت به آن خواهد داشت. به همین شکل ساعت اولیه بیدار شدن که ممکن است برای عده‌ای 7 صبح بوده و برای عده‌ای دیگر تا 9 به درازا بکشد، کاملا منفی ارزیابی می‌شوند.

    اهمیت انتخاب زمان مناسب ارسال پیام تبلیغاتی

    کلام آخر

    همان‌طور که مشاهده کردید، بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی، نمی‌تواند یک بازه زمانی یا روزانه قطعی و از پیش تعیین شده باشد. بسته به نوع کسب و کار و جامعه هدفی که برای ارسال پیامک انتخاب کرده‌اید، این بازه زمانی متفاوت خواهد بود. شما چه نظری در این باره دارید؟ زمان طلایی ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی چه وقت است؟ چطور می‌توان این زمان کلیدی را پیدا کرد؟ ایده‌های خود را در بخش نظرات وب سایت با ما و دیگر کاربران به بحث و اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    2 Responses

    1. مطلب خیلی خوبی بود. اینکه در مورد تایم مناسب ارسال پیامک با استفاده از پنل پیامک توضیح دادید، اون هم بصورت کامل واقعا عالیه ، ممنون از شما

      1. روشنک عزیز سلام
        ممنون از اظهار لطف شما. اگر در خصوص ارسال پیامک و استفاده از سامانه پیامک سوالی داشتید، خوشحال میشیم در خدمت شما باشیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *