• مقالات
  • 1401/12/07
  • ارسال شده توسط مدیر سایت
  • 349 بازدید
  • رفع محدودیت ارسال پیامک

    ارسال پیامک یکی از بهترین و کم هزینه ترین فعالیت‌های تبلیغاتی است که در عین سادگی، فوق العاده تاثیرگذار است. از این طریق صاحبان کسب و کارها می‌توانند نام برند و اطلاعات مربوط به محصولات و فعالیت هایشان را در اختیار مشتریان قرار دهند. با این حال برخی از اپراتورها برای ارسال پیامک در طول روز محدودیت‌هایی دارند. بنابراین با انتخاب یک اپراتور کارآمد هم در هزینه‌هایتان صرفه جویی می‌شود و هم برنامه ریزی درست‌تری خواهید داشت. در این مطلب درباره محدودیت ارسال پیامک در اپراتورهای مختلف و راه‌های رفع محدودیت ارسال پیامک صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم کسب و کاری دارید و می‌خواهید تبلیغاتتان را به واسطه ارسال پیامک انجام دهید، تا پایان با ما همراه باشید.

    محدودیت ارسال پیامک با سیمکارت

    همانطور که گفتیم یکی از بهترین روش‌های تبلیغ، ارسال پیامک است، اما باید به این موضوع هم توجه کرد که محدودیت‌های موجود برای ارسال پیامک ممکن است خسارات زیادی به کسب و کارها وارد کنند. بنابراین در این مورد باید تحقیق و پرس و جو کرد و بهترین و مناسب‌ترین راه را برگزید.
    این نکته را هم باید در نظر گرفت که ارسال پیامک تبلیغاتی با سیمکارت‌های شخصی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع شده و محدودیت‌هایی دارد. به عنوان مثال با این خطوط نمی‌توان به تعداد دلخواه اس ام اس ارسال کرد. علاوه بر این، روند پیگیری برای شماره‌های شخصی جدی‌تر بوده و به سرعت از طرف مراجع قانونی پیگیری می‌شوند. از طرف دیگر مشتریان به شماره‌های شخصی دیرتر اعتماد می‌کنند و استفاده از شماره شخصی ممکن است برند شما را ناامن جلوه دهد.

    محدودیت ارسال پیامک با سیمکارت

    کدام اپراتورها محدودیت ارسال پیامک دارند؟

    هر یک از اپراتورها محدودیت‌هایی برای ارسال پیامک دارند. در نتیجه، همانطور که پیش از این گفتیم، شما نمی‌توانید با خطوط شخصی از اپراتورهای ایرانسل، همراه اول یا رایتل، برای بیش از ۴۰ یا ۵۰ نفر در روز پیامک ارسال کنید. درواقع امکان ارسال انبوه از طریق سیمکارت‌های شخصی هیچ یک از اپراتورها وجود ندارد.
    از طرف دیگر برای تعداد کارکترهای ارسالی در هر پیامک هم محدودیت‌هایی وجود دارد. به این صورت که در هر صفحه از پیام مجاز به استفاده از ۷۰ کاراکتر فارسی یا ۱۶۰ کاراکتر انگلیسی هستید.

    سقف روزانه ارسال پیامک

    از زمانی که اس ام اس مارکتینگ وارد حوزه تبلیغات شد، حجم ارسال پیامک به حداکثر رسید و در نتیجه در کنار تمام مزایای تبلیغاتی، مشکلاتی هم ایجاد شد. از جمله این مشکلات نارضایتی صاحبان سیمکارت‌هایی است که دائما برای آن‌ها پیامک تبلیغاتی ارسال می‌شود. به همین دلیل قانون گذاران سازمان ارتباطات و فناوری با توجه به نارضایتی‌های مشترکین سیمکارت‌های دائمی و اعتباری، محدودیت‌هایی را برای اپراتورها اعمال کردند. یکی از این محدودیت‌ها سقف ارسال پیامک در روز بود. به سبب این محدودیت، سقف مجاز برای ارسال پیامک در هر شبانه روز از خط شخصی، 500 عدد تعیین شد و در صورتی که تعداد پیامک ارسالی از این سقف بیشتر شود، بلافاصله خط مسدود خواهد شد.

    بنابراین تعداد پیامک مجاز در روز 500 عدد است و باید این محدودیت را در ارسال های خود در نظر داشته باشید. عدد 500 به معنای 500 مرتبه پیامک نیست، به معنای تعداد صفحات پیامک شماست. هر صفحه پیامک فارسی شامل 70 کاراکتر و پیامک انگلیسی، 160 کاراکتر می باشد. 

    راه‌های رفع محدودیت ارسال پیامک

    پیش از این گفتیم که اپراتورهای ارائه دهنده خدمات پیامکی محدودیت‌هایی داشته و به این ترتیب امکان ارسال تبلیغات انبوه را برای شما غیرفعال کرده‌اند. با این حال همیشه راهکارهای جایگزین وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان مشکل را حل کرد. در ادامه چند مورد از راه‌های رفع محدودیت ارسال پیامک را با هم مرور خواهیم کرد:

    استفاده از خطوط تبلیغاتی پیامکی

    حتما در طول روز پیامک‌های تبلیغاتی زیادی برای شما ارسال می‌شود. اگر نگاهی به شماره‌های آن‌ها بیندازید می‌بینید که اغلب آن‌ها از شماره‌های خاصی ارسال می‌شوند. این خطوط که اغلب شامل شماره‌هایی مثل 3000 و 5000 و … هستند، زیر مجموعه شرکت‌ مخابرات بوده و گزینه مناسبی برای تبلیغات به حساب می‌آیند. این خطوط امکان ارسال پیامک به صورت تکی یا در تعداد بالا را برای شما فراهم می‌آورند و انواع گوناگونی دارند که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

    خطوط 1000

    این خطوط بسیار رند بوده و شما می‌توانید بعد از چهار رقم اول (1000) شماره موبایل خود را قرار دهید. برای این پیش شماره هیچ گونه محدودیت ارسال پیامک وجود نداشته و تنها باید صف ارسال رعایت شود.

    خطوط 2000

    این خطوط در دو نوع رند و غیر رند ارئه می‌شوند که طبیعتا خطوط رند هزینه بیشتری دارند. برای هیچکدام از آن‌ها محدودیت ارسال پیامک وجود ندارد.

    خطوط 3000

    خطوط ۳۰۰۰ عموما رند نیستند و سرشاخه دارند. این خطوط از خطوط قدیمی است و معمولا در ارگان‌ها و سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی استفاده می‌شود. برای این پیش شماره هیچ گونه محدودیت ارسال وجود ندارد، اما در این خطوط هم باید مانند خطوط 1000 صف تماس رعایت شود.

    خطوط 5000

    این خطوط دارای سرشاخه‌هایی مانند ۵۰۰۰۱، ۵۰۰۰۲، ۵۰۰۰۴ و ۵۰۰۰۵ هستند. شماره‌ مدنظر مشتری، بعد از 5 رقم اول قرار می‌گیرد. خطوط 5000 در دسترس ترین خطوط پیامکی بوده و قیمت مناسبی دارند. هیچگونه محدودیت ارسال برای این پیش شماره وجود ندارد.

    استفاده از خطوط خدماتی

    خطوط پیامکی به دو دسته تبلیغاتی و پیامکی تقسیم می شوند. خطوط تبلیغاتی خطوطی هستند که صرفاً جهت تبلیغات پیامکی استفاده شده و پیامک های ارسال شده از طریق این خطوط به شماره های مخاطبانی که در بلک لیست پیامک قراردارند، ارسال نمی شود. خطوط خدماتی مثل خطوط بانک ها، وزارت‌خانه‌ها، ادارات دولتی و … هستند که به همه شماره ها (حتی خطوط بلک لیست) پیامک‌شان ارسال می شود.
    این خطوط از سرشماره های 9000 و 999 می باشند که هر کدام ازاین خطوط شرایط و ضوابط خاصی برای خدماتی شدن دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خط خدماتی 9000 و خط خدماتی 999 با شاهوار پیام تماس بگیرید.
    لازم به ذکر است، خطوط 1000، 2000، 3000 و 5000 نیزشامل شرایط خدماتی‌شدن می باشند که راهنمای آن در سامانه شاهوار پیام بخش خطوط خدماتی قابل مشاهده است.

    راه‌های رفع محدودیت ارسال پیامک

    خرید پنل پیامکی

    یکی از بهترین راه‌های رفع محدودیت ارسال پیامک، انتخاب ابزار مناسب است. شما می‌توانید با خرید پنل پیامکی این مشکل را به راحتی حل کنید. درواقع هزینه‌ای که برای خرید پنل پیامکی یا پنل اختصاصی، پرداخت می‌کنید، می‌تواند به سرمایه ارزشمندی برای شما تبدیل شده و کسب و کارتان را معرفی کند.
    پنل پیامکی یک بستر ساده و در عین حال حرفه‌ای برای ارسال پیامک تبلیغاتی است که با کمک آن می‌توانید به تعداد انبوه پیامک تبلیغاتی و خدماتی برای مشتریان خود ارسال کنید و به این ترتیب نام برند خود را محبوب‌تر کنید.

    نتیجه گیری

    از آنجایی که ارسال پیامک مناسب‌ترین راه برای تبلیغات است بسیاری افراد برای تبلیغات کسب و کارشان از این ابزار استفاده می‌کنند، اما همانطور که مطالعه نمودید، محدودیت‌هایی برای ارسال پیامک وجود دارد که کار را برای شما سخت می‌کند. ما در این مقاله راه‌های رفع محدودیت ارسال پیامک را به شما معرفی کردیم. حالا می‌توانید به راحتی و با خرید پنل پیامکی و یا استفاده از خطوط رند یا خدماتی تبلیغاتتان را آغاز کنید. البته استفاده از پنل پیامکی به صرفه‌تر و مناسب‌تر است. چنانچه هنوز در این مورد سوالی دارید می‌توانید با ما در ارتباط باشید. همچنین برای خرید پنل پیامکی و آگاهی از شرایط آن نیز کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *