در نگاه اول ارسال  از پنل اس ام اس بسیار ساده به نظر میاید…یک متن را به یک جامعه هدف خاص ارسال میکنید و در نتیجه با افزایش مشتری رو به رو میشوید. امابه عنوان یک متخصص بازاریابی این امر برای شما ایجاد سوال نمیکند؟
آیا بازاریابی پیامکی (تبلیغات از طریق پنل اس ام اس) روش خوبی برای ایجاد ارتباط با مشتریان هست؟

راههای مناسبی که باعث میشود ارسال پیامک  از پنل اس ام اس تاثیر گذارتر باشد چیست؟

با توجه به یک آمار ثبت شده در وبسایت techipedia ، ۹۸% از اس‌ام‌اس های ارسال شده باز میشوند و حدود ۸۳% درصد از آنها درکمتر از سه دقیقه مشاهده میشود. این آمار نشان میدهد که یک موقعیت مناسب در قالب یک رسانه، با عنوان سامانه پیامکی وجود دارد، که استفاده صحیح از آن و برقراری ارتباط با مخاطبان، در بستری با این وسعت امری حیاتی میباشد، چون از نظر مخاطبانی که اس‌ام‌اس را دریافت میکنند این امر بسیار با اهمیت است.

ارسال sms برای صاحبان کسب و کار کم هزینه میباشد و یک نکته بسیار مهم هنگام استفاده از سامانه پیامکی وجود دارد، شما میتوانید لیستی از مخاطبانی که، از قبل تهیه نموده‎‌اید و به محصول یا خدمات شما کاملا مربوط هستند را در سامانه ارسال اس‌ام‌اس(پنل اس‌ام‌اس)، ذخیره نموده و جهت ارسال از آن استفاده نمایید. این قابلیت این امکان را به شما میدهد که شما ارسال sms را دقیقا  به مخاطبانی که به بیزینس شما مربوط میشوند انجام میدهید و در اصطلاح ارسال شما “اسپم” نیست.

چند متد جهت ایجاد یک ارتباط موفق با مخاطبان با استفاده از پنل اس ام اس (سامانه پیامکی)

۱-در مرحله اول میبایست یک لیست از اعضای پنل اس ام اس تهیه کنید:

از طریق ارسال ایمیل به لیست مخاطبان، پنل اس ام اس خود را معرفی کنید

یک شماره با قابلیت دریافت پیامک را به مخاطبان اعلام نمایید، تا بتوانند از طریق ارسال یک کد از قبل تعریف شده، به این شماره، در سامانه پیامک شما عضو شوند.
برای مثال تصور کنید شما یک نرم افزار یا اپلیکیشن خاص را در اختیار مشتریان قرار داده‌اید و مدام در حال به‌روزرسانی محصول خود هستید، از این طریق میتوانید به آنها اطمینان دهید که همیشه از طریق ارسال پیامک در جریان به‌ روز‌رسانی های جدید قرار خواهند گرفت.

قابلیت عضویت در پنل اس ام اس را در وبسایتتان نمایش دهید

قابلیت عضو شدن در پنل اس ام اس، از طریق ارسال را در وبسایتتان نمایش دهید.این امر باعث میشود سامانه پیامکی شما بیشتر ترویج داده شود و در میان مخاطبان مطرح شود. سعی کنید دکمه فراخوان عضویت را در صفحه های پربازدید وبسایتتان درج کنید.

از وبینار و پادکست برای ترویج هر چه بیشتر پنل اس ام اس استفاده کنید.
با استفاده از روش های خلاقانه، در پادکست ها و وبینارها، مزیت های استفاده از سامانه پیامکی و ارسال پیامک  را مطرح کنید.
در ضمن اگر در وبسایتتان قابلیت استفاده از ویدیو را دارید نیز، حتما استفاده از این قابلیت را ذکر کنید، توجه داشته باشد که ویدیو یکی از تاثیر گذارترین روش‌های انتقال اطلاعات و ارائه پیشنهاد ها و موقعیت های مناسب به مخاطبان میباشد.

از شبکه های اجتماعی، برای انتشار قابلیت های بیشمار سامانه پیامکی استفاده کنید

شبکه های اجتماعی یک بستر نا محدود برای انتشار و به اشتراک گذاشتن اطلاعات است. سعی کنید از این بستر برای انتشار هرچه بیشتر قابلیت های پنل اس ام اساستفاده کنید.

۲-ارسال  پیامک ها را به درستی دسته بندی کنید:

تصور کنید شما به عنوان یک سامانه پیامکی، در مورد به‌روز رسانی های یک نرم افزار خاص، اطلاع رسانی انجام میدهید، اگر در دسته بندی مخاطبان دقت لازم را به خرج نداده باشد و در بین ارسال هایی که انجام میدهید، یک متن نامرتبط با این موضوع را ارسال کنید، ممکن است باعث آزرده شدن دریافت کنندگان شوید.

یک زیر ساخت مناسب برای ارسال  پیامک های به‌روزرسانی در نظر بگیرید، ولی مراقب باشید که ارسال ها دسته بندی شده باشد.این موضوع که یک نفر عضو سامانه  پیامکی شما شده، دلیل بر این نمیباشد که محتواهایی که مرتبط با نیاز و تقاضایش نباشد برایش ارسال گردد.

۳-در جستجوی پیشنهادهای مسحور کننده باشید:

مانند هر کمپین تبلیغاتی قدرتمند، پیشنهادهای ارائه شده از سمت شما نیروی محرک قدرتمندی، برای تبدیل بازدید کنندگان به مشتری هستند.

ثبت نام در وبلاگ، یکی از بهترین گزینه ها هست که میتوانید یک پیشنهاد قابل توجه را به صورت رایگان به بازدید کنندگان ارائه دهید. ارائه یک پیشنهاد به صورت رایگان، برای بازدید کنندگان بسیار جذاب بوده و پس از مدتی مشاهده میکنید که عضویت در وبلاگ شما افزایش میابد، پس سعی کنید پیشنهاد های قابل توجه تری ارائه دهید تا هرچه بیشتر از طریق اطلاعاتی که از طریق ثبت نام ها به دست میاورید، جامعه هدف وسیع تر و دقیق تری را جمع آوری کنید.

چند مثال ساده:

۱-ارائه یک پروسه آموزشی که احتمالا مخاطبان شما به آن نیاز دارند و یا زمان کافی برای آموزش دادن به کارمندانشان ندارند.
مثلا اگر در آموزش امنیت شبکه دانش کافی را دارید، ارائه این پیشنهاد برای یک شرکت نرم افزاری، یک پیشنهاد قابل توجه میباشد.

۲-ارائه قالب ها و الگوهای آماده، برای طراحان وبسایت یا نرم افزار و… بسیار قابل توجه میباشد، چون به آنها این امکان را میدهد که یک سایت یا نرم افزار را بدون اینکه احتیاج به طراحی زیر ساخت داشته باشد آغاز کنند.
این پیشنهاد برای بیزینس های b2b یک پیشنهاد اساسی میباشد و باعث میشود که شرکت هایی که به این خدمات احتیاج دارند در وبلاگ شما ثبت نام کنند و در لیست مخاطبانتان قرار بگیرند.
قالب های آماده برای بیزینس پلن، پروپوزال های شرکت ها، بسیار پر استفاده میباشد. این ها تنها تعداد محدودی از پیشنهاد های قابل ارائه میباشد، بسته به نوع بیزینس مخاطبانتان میتوانید انواع مختلف پیشنهاد ها را جهت ارائه ساخته و پرداخته کنید.

قبل از شروع به ارسال از پنل اس ام اس چه مواردی را درنظر بگیریم؟

 به تعداد ارسال پیامک ها توجه کنید:

همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که ارسال  پیامک از پنل اس ام اس، قاعده و قانون مربوط به خودش را دارد.
تصور کنید شخصی برای استفاده از پنل اس ام اس در سامانه پیامکی شما عضو شده، آیا در ابتدا باید با ارسال های متوالی و متعدد در یک مدت زمان کوتاه تمام مزایای پنل اس‌ام‌اس را برای کاربر تازه وارد ارسال کنیم؟

پاسخ این سوال خیر است…همانطور که ارسال اسپم در ایمیل مارکتینگ باعث آزرده شدن مخاطب و در نتیجه، عدم تمایل به خواندن ایمیل های ارسالی میشود، ارسال

به صورت متوالی پیامک نیز همین تاثیر را بر مخاطب میگذارد .

زمان مناسب برای ارسال در نظر بگیرید :

مطمانا هیچکس دوست ندارد ساعت ۰۳:۰۰ بعد از نیمه شب با صدای زنگ اس‌ام اس از خواب بپرد و با یک متن تبلیغاتی و یا حتی اطلاع رسانی مواجه شود.

حتما توجه داشته باشید که زمان بندی ارسال ها طوری تنظیم شده باشد که در ساعات معمولی روز انجام شود.
این موضوع که ارسال در چه ساعتی از ساعات معمولی روز انجام شود نیز، یک مساله حائز اهمیت است.بهتر است بسته به نوع مخاطبان، در ابتدا در ساعات مختلف روز، ارسال ها را تست کنید و بررسی کنید که ارسال  پیامک به مخاطبانتان، در چه ساعتی بازخورد بهتری دارد.

پشتیبانی حرفه ای، مهم تریم نقطه قوت شما است :

در انتها باید به این نکته اشاره شود که،شما جهت ارائه یک سرویس پیامکی قدرتمند نیاز به یک مرجع آگاه با دانش کافی دارید.

در انتخاب سامانه پیامکی و خرید پنل اس ام اس، نهایت دقت را به خرج دهید،چون اگر یک تیم پشتیبانی قوی شما را در حل مشکلات و پاسخگویی به کاربران حمایت نکند، مطمئنن نمیتوانید رضایت کاربران را جلب نمایید و چنانچه کاربران راجذب سامانه پیامک خود کنید ولی پشتیبانی شما رضایت بخش نباشد، جا به جایی از یکسامانه پیامکی به سامانه دیگر کاری تقریبا غیر ممکن است، چون انتقال کاربران به سامانه دیگر و آغاز کار با سامانه جدید باعث نارضایتی کاربران و در نهایت ریزش چشم گیر کاربرانی میشود که آنها را با صرف هزینه و زمان زیاد جذب نموده اید.

مطالب تصادفی